یادداشتهای انحرافی از فرهنگ

مرکز جهان اینجاست
یادداشتهای انحرافی از فرهنگ

مقام معظم رهبری:
یک مسئله هم مسئله‌ى فرهنگ است؛ که آقایان هم حالا معلوم شد که نگرانى دارید، بنده هم نگرانم.

مسئله‌ى فرهنگ، مسئله‌ى مهمّى است. اساس این ایستادگى، این حرکت و در نهایت ان‌شاءالله پیروزى،

بر حفظ فرهنگ اسلامى و انقلابى است و تقویّت جناح فرهنگى مؤمن، تقویّت این نهالهایى که روییده است

در عرصه‌ى فرهنگ؛ بحمدالله جوانهاى مؤمنِ خوبى داریم در عرصه‌ى فرهنگ و هنر؛ فعّالیّت کردند، کار کردند؛

حالا بعضى جوانند، بعضى دوره‌ى جوانى را هم گذرانده‌اند؛ ما عامل فرهنگى کم نداریم.

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1388/9/28/44884_686.jpg

سیدحسن نصرالله خواستار برخورد با شبکه های کذاب شیرازی ؛ انحرافی ها در قم چه می کنند ؟

جریان انحرافی شیرازی ها که توسط کذاب شیرازی هدایت می شود به فعالیت های تفرقه آمیز خود در ماه های اخیر به شدت افزوده به طوری که حتی سید حسن نصرالله با فرستادن هیئتی به قم از صالحی منش خواستار کنترل شبکه های تحت حمایت کذاب شیرازی کرده است .

استاندار قم روز گذشته با اعلام اینکه هیئتی از سوی دبیرکل حزب الله به دیدار وی آمده افزود : برادر عزیزم سید حسن نصرالله هفته گذشته هیئتی را فرستادند و من پذیرای ایشان بودم و از من خواستند که برخی از شبکه‌های ماهواره ای که از قم تغذیه می‌شوند، کنترل شوند و گله مند بودند که چرا چنین زمینه ای در قم فراهم شده است تا مشکل ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ما چندین شبکه ماهواره ای که در چند سال اخیر توسط کذاب شیرازی راه اندازی شد در ماه های اخیر در قبال کشتار مسلمانان در سوریه توسط تروریست ها که آشکارا از حمایت و پیشتیبانی صهیونیست ها برخوردارند سکوت کرده و در مقابل به شدت به اسد، حزب الله لبنان و شخص سید حسن نصرالله حملات گسترده ای کرده است .

به نظر می رسد در شرایطی که رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر وحدت مسلمانان داشته اند و هر اقدام اختلافی را به نفع دشمنان اسلام دانسته اند مسئولان امنیتی کشور باید تدابیر لازم برای جلوگیری و برخورد با این دست نشانده های غرب کنند تا بیش از این باعث تخریب چهره شیعیان در جهان و مخدوش شدن جمهوری اسلامی ایران در نظر مردم نشوند .

ناگفته نماند این خاندان انحرافی بارها به بدترین شکل به انقلاب اسلامی حمله و امام خامنه ای را مورد اهانت قرار دادند که لزوم برخورد قاطعانه با این گروه را افزایش می دهد .

۰ نظر ۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۳۷
بصیر

http://www.fetan.ir/home/wp-content/uploads/2014/05/1579787_280696218748402_1671915313_n-295x300.jpg

 

هیئت های مذهبی به دلیل نقش مهم و کارکردهای که در طول تاریخ و جریان انقلاب اسلامی داشتند، همیشه مورد توجه بوده اند. در اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی نقش هئیت های مذهبی و مساجد را نمی توان انکار کرد. به خاطر همین نقش و عملکرد مهم هیئت های مذهبی، دشمنان همواره درصدد بوده اند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با طرح و برنامه ریزی هایی هیئت های مذهبی را از مسییر اصلی خود خارج کنند.

در ادامه می خواهیم به بررسی یکی از تفکرات انحرافی و ورود آن به هیئت های مذهبی بپردازیم:

جریان مشهور به نام شیرازی ها

آیت الله سید محمد شیرازی فرزند بزرگ خاندان شیرازی ها بود که در کربلا مشغول به تحصیل و تدریس بود و اتفاقا حضور ایشان در کربلا همزمان شد با قیام حضرت امام (ره) بر علیه رژیم شاه در ایران و تبعید ایشان به نجف که در کربلا هم به مدت یک هفته توقف کردند و اتفاقا از استقبال خوبی نیز از سوی سید محمد شیرازی روبرو شد؛ ولی وقتی زمزمه هایی در مورد زعامت و رهبری شیعیان توسط امام خمینی (ره) به گوش آقای سید محمد شیرازی رسید ساز مخالفت با ایشان را کوک کرد و فریاد سر داد که رهبری و زعامت شیعیان حق من است و این در حالی است که استاد ایشان آیت الله یوسف حائری بارها اذعان داشت که سید محمد شیرازی [در حد مرجعیت نیست ] و حتی کار به جایی رسید که زعیم وقت شیعیان آیت الله خویی به مخالفت با ایشان بر خواست و کارهای او را شبهه ناک و دادن وجوهات به وی را غیر شرعی اعلام کرد.

سید محمدصادق شیرازی، برادر کوچکتر سید محمد شیرازی است .

 یکی از جریان مهمی که در حال گسترش تفکر خود می باشد. جریان آقایان سید صادق شیرازی و سید مجتبی شیرازی و داماد سید مجتبی، یاسر الحبیب است. مهم ترین فعالیت این گروه افزایش تعصاب مذهبی و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و ترویج ناسیونالیسم بین کشورهای مسلمان است. این جریان ابتداً روی حوزه های علمیه کار کرد . وقتی موفقیت چندانی بدست نیاورد، به همین دلیل رفتند سراغ هیئت های مذهبی.

ترویج افکار

این جریان از شبکه های ماهواره ای و روزنامه ها و سایت های اینترنتی برای ترویج افکار خود استفاده می کنند.

شبکه های ماهوراه ای مانند شبکه کربلا، شبکه الانوار، شبکه امام حسین ، شبکه اهل بیت که توسط یک طلبه افغانی به نام اللهیاری اداره می شود. و یا روزنامه های که در بعضی از کشورهای اسلامی مثل کویت ، عراق، بحرین راه اندازی شده است.

و البته مهمترین کاری که این جریان در حال انجام است. بحث نفوذ در هئیت های مذهبی در قالب سخنرانی و مداحی و …  و همچنین تغییر افکار آدم های حزب اللهی و مذهبی است. که باید بصیرت لازم برای مقابله با افکار این جریان را داشت.

ترویج قمه زنی و ارئه چهره خشن از شیعه

های مهم این جریان ترویج قمه زنی و تشویق مردم به این کار می باشد. که با این کار چهره خشن و بی عقلی از شیعه در مقابل جهانیان گذاشته شده است.  که این مسئله می تواند در شیعه هراسی در جهان بسیار اثر داشته باشد.نکته قابل توجه  این است که  آقای سید صادق شیرازی  قائل به مستحب بودن قمه زنی هستند بر خلاف بسیاری از علما که آن را جایز نمی دانند.

 اربعین سال ۹۲ ، متاسفانه یک عده از ایرانیانی که تحت تاثیر همین افکار قرار گرفته بودند. قلاده های به گردن بسته بودند و صورت ها را روی خاک می کشیدند، وضعیتی بود که متاسفانه هر کس رد می شد، ناسزا می گفت.

اختلاف افکنی بین شیعه و سنی

این گروه به بهانه دفاع و حمایت از اهل بیت ، در اختلاف کنی بین شیعه و سنی بسیار موثر بوده است. با این دعوایی که راه انداختند ، متاسفانه ضررهای قابل توجهی به شیعه وارد کردند. چند سال قبل مسجد شیعیان پاکستان منفجر شد و صدها نفر شهید شدند. انفجاری در محرم چند سال قبل رخ داد ، که دو عامل تکفیری باعث آن شدند. وقتی یکی از آن تکفیری ها را زنده گرفتند و او را بازجویی نمودند و خانه اش را گشتن. در آنجا سی دی یکی از مداح ها و هیئت های ما را پیدا کردند ، که هر طور خواسته بود به خلفا توهین کرده بود.

یاسر الحبیب داماد این خانواده شیرازی که یک طلبه جوانی هم هست. به صورت علنی شروع به وهن مقدسات اهل سنت و عایشه نمود. حتی ایشان کتابی چاپ کرد به نام « عایشه ، فاحشه ». که این کتاب موجب تهییج احساسات اهل سنت شد و کار تا جایی پیش رفت که یکی از علمای وهابی شیخ عبد العزیز آل الشیخ گفت: شکر خدا بعد از حرفهایی که یاسر الحبیب زد بسیاری از جوانان اهل سنت که تازه شیعه شده یا تمایل به شیعه شدن داشتند دوباره به مذهب حقه اهل سنت باز گرداند!

سکولاریسم کردن هیئت های مذهبی

یکی از کارهای مهمی که این جریان در حال انجام دادن است. تاکید بر سکولار کردن هیئت های مذهبی می باشد. روی حرف های مثل اینکه خیلی رو انقلاب و رهبری مانور ندهید و مردم از دین فرار می کنند . بیاید همه را پای خیمه اهل بیت جمع کنید و … بسیار تاکید می شود.  گاهی اوقات بچه های مذهبی بدون دقت وارد این هیئت های مذهبی می شوند. و یا از افرادی کمک می گیرند ، که به این جریان متصل هستند و اصلاً دقت نمی کنند که دارند زیر پرچم چه کسانی می روند!!

۰ نظر ۰۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۳۵
بصیر